Blog

Ev Tekstili ve Dekorasyon Sektöründe Türk Markalarına Güç Katacak Fuarlar

Ev tekstili ve dekorasyon sektörü, dünya genelinde önemini her zaman korumayı başarmış bir alan. Türkiye, mobilya sektöründe olduğu gibi ev tekstili alanında da dünyada ilk 5 ülke içinde yer alıyor. Yıllık 70 milyar dolara yakın bir hacme sahip olan dünya ev tekstili ürünleri pazarında, Türkiye’nin yıllık ortalama 2,5 milyar dolarlık bir ihracat seviyesi mevcut. Yüzdesel olarak bakıldığında ise, Türk şirketleri pazarın yüzde 4’üne sahip. Ev tekstili alanında, yüzde 49’luk pay ile Çin, dünyayı domine eden güç olarak ortaya çıkıyor. Bununla birlikte, Türk şirketleri hem geniş ürün skalası hem de kaliteli işçilik avantajı ile sektörde ağırlığını koruyor. Türkiye’nin lojistik noktasında önemli bir kavşakta yer alması da, ihracat tarafında önemli bir koz.

Resmi biraz daha büyüttüğümüzde, dekorasyon sektörü 600 milyar doların üzerindeki pazar değeri ile çok daha ciddi fırsatlar barındırıyor. Yapılan araştırmalar, 2027 yılında dekorasyon sektörünün 838 milyar dolarlık bir pazar olacağını gösteriyor. Bu nedenle, hem ev tekstili hem de dekorasyon alanında üretim kalitesi ve ürün çeşitlendirmenin yanı sıra, pazarlama ve reklam stratejilerinin de iyi oluşturulması önemli.

Ev tekstilinde en büyük paya sahip ürün grupları hangileri?

İhracatta en önemli kalemlerden biri haline gelen ve yıllık 2,5 milyar dolarlık bir ihracat alanı olan ev tekstili alanında en önemli ürünler arasında dokuma ürünler, çarşaflar ve masa örtüleri, perdeler, battaniyeler ve tüller en çok paya sahip ürünler içinde yer alıyor. Duvar halıları ve el dokuma halılar da, ev tekstilinde en çok satışı olan ürünlerden. Türkiye, tekstil alanında önemli ülkeler içinde yer alıyor. Denizli ve Bursa başta olmak üzere birçok şehirde, geleneksel dokuma kültürü, modern üretim anlayışıyla iç içe geçiyor. Çin’in ucuz iş gücü kozu ile elde ettiği küresel liderliğe karşı Türkiye, ürün kalitesi ve pazarlama gücü ile ciddi bir potansiyele sahip.

Ev tekstili ve dekorasyon alanında önemli fuarlar

Ev tekstili fuarları, sektörde faaliyet gösteren şirketlerin ürünlerini yeni alıcılarla buluşturması konusunda en önemli etkinlikler içinde. Avrupa fuarlarının yanı sıra Türkiye tekstil fuarları, hem yurt içi hem de yurt dışı yeni iş bağlantıları sunması açısından değerli. İç mimari çözümlerin yanı sıra, yenilikçi dekoratif eşyaların sergilendiği ev dekorasyon fuarları markaların radarında. Sektörün önemli organizatörlerinin düzenlediği etkinliklerde, halı odaklı Domotex fuarı gibi birçok önemli adres mevcut. Ev tekstili ve dekorasyon alanında faaliyet gösteren şirketlere hitap eden fuarlar şu şekilde.

Premiere Vision

Ev tekstilinin önemli merkezlerinden Paris’te düzenlenen Premiere Vision, Premiere Vision Paris tarafından Paris-Nord Villepinte Parc d’Expositions et Centre de Conventions’da düzenlenecek. Ev tekstiline yön veren markaların sahne aldığı Premiere Vision, profesyonelleri ve markaları bir araya getiriyor. İpliklerden üretime, kumaş ve deriden tasarıma ve renklere, aksesuarlara kadar geniş kapsamlı bir skalanın yer aldığı fuar, 5-6 ve 7 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek. 1200’ün üzerinde tedarikçinin, 40 binden fazla ürün sunması beklenen fuar, ev tekstilinde trendleri belirleyecek bir alan. Avrupa’dan ve dünya genelinden birçok sektör profesyonelinin dahil olacağı fuar, markalar için yeni iş potansiyelleri vaat ediyor.

Texworld

Moda ve ev tekstili endüstrisini buluşturan bir diğer Paris fuarı da Texworld. 1500’ün üzerinde katılımcının yer alması beklenen fuar, geniş bir ürün yelpazesine erişilebilen bir etkinlik. Ev tekstili ürünlerinin yanı sıra, Texworld’de aksesuar ve süsleme alanında da ürünler sergileniyor. El yapımı çalışmalar, sürdürülebilir üretim anlayışı, küçük markalar ve butik koleksiyonlar gibi temaların yer bulacağı Texworld fuarı 4-6 Temmuz arasında Paris Le Bourget’te düzenlenecek. Fuarın organizatörü ise Messe Frankfurt.

Hometex

Dünyanın lider tekstil fuarı sloganına sahip Hometex, 17-21 Mayıs tarihleri arasında İstanbul’da düzenlenecek. Yerli ev tekstili fuarları içinde öne çıkan etkinlik, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek. İhracat ve ithalatçıların yanı sıra, perakendecilerin de yoğun ilgi gösterdiği Hometex, dünyanın birçok ülkesinden tekstil sektörü markalarını buluşturuyor. KFA Fuarcılık tarafından organize edilen fuarda aşağıdaki konularda ürünler sergileniyor:

  • Perde ve perde aksesuarları
  • Döşeme kumaşları
  • Yatak odası tekstili
  • Havlu ve banyo ürünleri
  • Duvar kaplamaları
  • Zemin kaplamaları

Domotex

Türkiye’de düzenlenen ev tekstili fuarları içinde diğer bir etkinlik olan Domotex, halı ve zemin kaplamalarının Türkiye ve Orta Doğu’daki merkezi sloganına sahip. 14-17 Mayıs tarihleri arasında Gaziantep Orta Doğu Fuar Merkezi’nde düzenlenecek fuar, halı ihracatının kalbi olan Gaziantep’te sektör bileşenlerini buluşturacak. Türkiye’nin yıllık 3,2 milyar dolarlık halı ihracatının 2,3 milyar dolarlık kısmının gerçekleştiği şehirde makine halılarının yanı sıra el dokuma halılar ve kilimler alanında üretim yapan şirketler bir araya geliyor. Konum avantajı ile, Avrupa’nın yanı sıra Orta Doğu’nun da en önemli etkinliklerinden olan Domotex’te yerli ve yabancı potansiyel alıcılar, şirketler için ciddi iş fırsatları yaratabilir.

Yurt içi ve yurt dışı fuarlarda, markanız için en iyi dönüşü almayı hedefliyorsanız, HES Design olarak profesyonel fuar çözümleri sunuyoruz. Yurt dışı fuarlar için Paris fuar standı hizmetini sunarken, yurt içinde de 360 derece, anahtar teslim bir hizmet sunuyoruz. Stand tasarımının yanı sıra proje yönetimi, lojistik ve depolama sürecini profesyonel ekibimizle sağlıyoruz. Almanya ve Türkiye’deki ofislerimiz üzerinden, 15 yıldır birçok kurumsal firmaya hizmet verdik. Siz de fuar etkinliklerinde HES Design’a güvenerek, en verimli dönüşü alabilirsiniz.

Ev Elektroniğinde Türkiye’nin İhracat Payı Fuarlarla Güçleniyor
Endüstri 4.0- Otomasyon Teknolojileri- Hannover Messe
This site is registered on wpml.org as a development site.