Fuar sektörü, 2020 ve 2021 yılında kovid-19 pandemisi nedeniyle alınan önlemler nedeniyle gerileme yaşamıştı. 2022 ise, pandeminin etkilerinin azaldığı ve markaların fuarlara yönelik ilgisinin arttığı bir yıl oldu. Peki fuarcılık sektöründe son bir yılda neler yaşandı? En önemlisi de, 2023’te bizi neler bekliyor, bakalım.
Pandeminin ortaya çıktığı 2019 yılı Türk fuarcılık sektörünün altın çağı olarak nitelendiriliyordu. 2019 yılında ülke çapında 485 fuar organizasyonu gerçekleşti, fuarların büyük kısmı ihtisas fuarları oldu. CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, bu fuarların ihracata büyük katkı sağladığını ve yapılan anlaşmalarla 140 milyar dolarlık ihracat yapıldığını ifade ediyor.
Sektörün 2022 karnesi
Türkiye, Avrupa ve MENA bölgesi arasında, dünyanın ticaret lojistik üssü konumunda güvenli bir liman. 2022 yılında düzenlenen fuarlara yönelik ilgi de bunun önemli göstergelerinden. 2022’de Türkiye’de 360 civarında fuar düzenlendiğini ifade eden Türkiye Fuar Yapımcıları Derneği Başkan Yardımcısı İlhan Ersözlü, geçtiğimiz yılın verilerini açıkladı:
- 360’ın üzerinde fuar
- 130’un üzerinde ülkeden katılımcı
- 4 milyon üzerinde ziyaretçi
Türkiye yeniden sektörün ilgi odağı oldu
Fuar sektörü, aradan geçen 3 yılda kısıtlamaların kaldırılmasıyla birlikte yaralarını sarmaya başladı. Türkiye, birçok sektörün lojistik üssü olma konumunun yanı sıra, fuarcılık alanında önemli bir alan haline geldi. Bunun nedenleri arasında, bir yılı aşkın süren Rusya-Ukrayna savaşı da yer aldı. Bu ülkelerde iptal edilen fuarlar, katılımcıların alternatif fuar rotaları aramasına neden olurken Türkiye öne çıkan ülkeler arasında yer aldı. Sektör temsilcilerinin görüşü, 2023 yılında Türkiye’nin fuar alanında pandemi öncesi performansına döneceği yönünde. Yabancı ziyaretçi sayısının artması beklenirken bunun Türkiye’nin ihracatına katkı sağlaması da bekleniyor.
2023 sektörün altın yılı olacak: 345 fuar gerçekleşecek
Pandeminin olumsuz etkilerinin izleri silinme noktasına geldi. Küresel bir krizin ardından, fiziksel etkinliğe dayanan onlarca sektör gibi fuarcılık da yara almıştı. Ancak 2023’te beklentiler, Türk fuar sektörünün altın bir yıl geçireceği yönünde. Türkiye’de 2023 yılında CNR fuar takvimi ve TÜYAP fuar takvimi oldukça geniş. Bu yıl ülkemizde 354 fuar düzenlenmesi bekleniyor, bu fuarların 113’ü ise uluslararası fuar olacak.
Öte yandan fuar desteklerinin güçlenmesi de firmaların bu alana ilgisini artırdı. 1 Ocak tarihli 5973 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı, ihracat desteğini daha etkin hale getirdi. Bu kapsamda fuara katılacak işletmelerin fuarcılıkla ilgili harcamalarının yüzde 75 desteklenmesi önemli. Ticaret Bakanlığı 2022’de fuar alanında sektöre 580 milyon lira destek vermişti, 2023 yılındaysa bu desteğin 2 milyar liranın üzerine çıkması hedefleniyor.
Türkiye’de ve yurtdışında düzenlenen fuarlarda yanınızdayız
Binlerce katılımcı firmanın yer aldığı fuarlar markalar için önemli fırsatlar barındırıyor. Rekabetin ön plana çıktığı organizasyonlarda markanızın kimliğini doğru bir şekilde yansıtan fuar stand mimarisi önemli.
Sektörde 15 yılı aşkın deneyimimizle HES Design olarak fuar stand tasarım, fuar stand uygulama ve proje yönetimi alanında çalışıyor, anahtar teslim stand hizmeti sunuyoruz. Fuar stand firmaları arasında, 360 derece çözümlerimizle fark yaratıyoruz. Türkiye ve Almanya ofislerimizde yerleşik profesyonel kadromuzla, yurtdışında da yanınızdayız. Almanya fuar stand çözümlerimizle, Avrupa’ya açılmak isteyen markalara ahşap fuar stand ve diğer standlar alanında hizmet veriyoruz.
Fuar stand tasarım fiyatları ve diğer detaylarla ilgili bilgi almak için bize ulaşın.