Gıda sektörü, hem Türkiye’de hem de dünyada barındırdığı alt dallarla önemli bir büyüme gerçekleştirdi. Tarımsal ürünlerin değerlendirilmesi, istihdam açısından katkısı sektörün avantajlı yönlerindendir. Küresel büyüklüğü 2 trilyon doları geçen gıda sektöründe, Türkiye avantajlı ülkeler arasında. Geniş tarımsal ürün çeşitliliği önemli bir güç. Fakat 2020 yılı verilerinde Türkiye, gıda ihracatı içinde yüzde 1,22’lik payla 25. sırada yer aldı.
İstanbul’da bu yıl gerçekleşecek gıda fuarları, firmaların hem yurt içi hem de yurt dışında yeni iş bağlantılarına, ihracat fırsatlarına ulaşmasını sağlayacak. CNR Food, Worldfood ve F İstanbul’u inceledik.
F İstanbul
Uluslararası gıda ve içecek endüstrisi fuarı F İstanbul, Federal fuar ve kongre yönetimi tarafından organize ediliyor. İstanbul fuar merkezinde gerçekleşecek etkinlik 12-14 Temmuz tarihleri arasında olacak. Fuarın geniş ürün skalası, birçok firma için önemli fırsatlar yaratıyor. IFM gıda fuarı F İstanbul’da öne çıkacak ürün gruplarından bazıları şu şekilde:
- Baharatlar, soslar
- Çay, kahve, kakao
- Arıcılık ve bal ürünleri
- Hazır yemek
- Organik ve sağlıklı gıda
- Yağ grubu
WORLDFOOD İSTANBUL
Gıda dünyasının Türkiye buluşması sloganına sahip Worldfood İstanbul, 6-9 Eylül tarihleri arasında TÜYAP Fuar & Kongre Merkezi’nde düzenlenecek. Worldfood İstanbul, katılımcıların Ticaret Bakanlığı’ndan yüzde 50 destek alma avantajı nedeniyle öne çıkıyor. Fuar geniş içeriğiyle horeca sektörü, süpermarketler ve gıda içecek sektörünün diğer bileşenlerine hitap ediyor. Fuar önceki yıllarda elde ettiği yüksek katılımın yanı sıra, yüksek uluslararası ziyaretçi oranıyla da dikkat çekti. TÜYAP gıda fuarı Worldfood İstanbul için geçen yılın verileri şu şekilde:
- 835 katılımcı firma
- 38 bin üzeri ziyaretçi
- %33 uluslararası ziyaretçi oranı
CNR FOOD İSTANBUL
CNR Food İstanbul, 7-10 Eylül tarihleri arasında Yenikapı Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde gerçekleşecek. İstanbul gıda fuarı, sektörün tüm bileşenlerine önemli fırsatlar sunuyor. Gıda işleme teknolojileri fuarı geçtiğimiz yıllarda, 2500’ün üzerinde satın almacı ağırladı ve 1 milyar doların üzerinde ticaret hacmine ev sahipliği yaptı. Bundan dolayı fuar, gıda sektöründeki şirketler için önemli avantajlara sahip. Gıda ve içecek ürünleri fuarının sonuç raporu, 2022 yılında ciddi bir ilgi olduğunu gösteriyor.
- 100’ün üzerinde ülkeden 57 bin ziyaretçi
- 12 binin üzerinde yabancı ziyaretçi
- 60 bin metrekare fuar alanı
- 400’ün üzerinde katılımcı firma
Bakliyat ürünleri, süt ürünleri, et ürünleri, şarküteri, şekerleme, gurme ürünler ve çok daha fazlasını barındıran fuar, markalara önemli iş fırsatları yaratıyor.
Gıda fuarlarında yerinizi alın: Profesyonel fuar standı hizmeti
CNR Food, Wordlood ve F İstanbul fuarına katılmak istiyorsanız, profesyonel fuar stand tasarım ve uygulama hizmetiyle yanınızdayız. Ahşap fuar standı ve diğer fuar stand uygulama hizmeti seçeneklerimizle, estetik ve dikkat çekici standlara imza atıyoruz. Türkiye’de sektörünün öncüsü yüzlerce firmaya fuar stand proje yönetim hizmeti ve anahtar teslim fuar stand hizmeti konusunda hizmet verdik. Fark yaratan fuar stand tasarım hizmetiyle bir adım öne geçmek istiyorsanız, ürünlerimizle ilgili bilgi almak adına bize ulaşın.